Z ostatniej chwili

Mobilność w SEO a Google

Od jakiegoś czasu Google docenia witryny przygotowane pod urządzenia mobilne. Premiowanie takich stron ma zasięg ogólnoświatowy. Komputery stacjonarne i notebooki powoli są wypierane przez tablety i telefony komórkowe. Urządzenia te są bardzo wygodne w użytkowaniu i można je zabrać wszędzie, bez obawy o zbytnie obciążenie bagażu w podróży prywatnej lub służbowej. Są także zdecydowanie tańsze od komputerów wykorzystywanych do pracy w domu lub w biurze, a co za tym idzie - bardziej dostępne dla ludzi. Ponadto bywają fantastycznym pomysłem na prezent, a także w rozmaitych kampaniach sprzedażowych bywają dołączane do głównego produktu gratis jako wabik na promocję. Wpływa to na wysoki poziom ruchu mobilnego i kreuje trend, któremu trzeba się poddać, inaczej będzie się skazanym na przegraną (tak przynajmniej twierdzą niektóre środowiska, ale nie należy brać tej teorii jako wyznacznik).

Premiowane przez Google strony mobilne, ewentualnie dostosowane do urządzeń mobilnych (RWD) powodują konieczność poszerzania swoich umiejętności o problematykę optymalizacji stron pod urządzenia mobilne. Można powiedzieć, że ta tematyka dopiero się rozwija - nie przeprowadzono jeszcze dobrych badań, które by pozwoliły na ukazanie rzetelnych wyników dotyczących użytkowników mobilnych i ich zachowań. W rzeczy samej należy dokonać identyfikacji tych użytkowników, a pomocne w tym mogą okazać się statystyki w Google Analytics, które pozwalają także na odkrycie wyszukiwanych słów kluczowych przez użytkowników mobilnych. 

 

Nie należy zapominać o konieczności testowania witryny pod urządzenia mobilne. Witryna musi spełniać standardy wydajności Google oraz jakości na urządzeniach mobilnych. Może być też testowana na symulatorach - oczywiście nie należy zakładać, że strona rzeczywiście będzie zachowywać się jak na testach, ale testy pozwolą zminimalizować potencjalne problemy natury technologicznej.

Google zaleca wyeliminowanie ze stron czynników, które nie satysfakcjonują, a wręcz irytują internautów. Są to wyskakujące okienka zazwyczaj z reklamą, kłopotliwe w zamykaniu lub dające możliwość ich zamknięcia po upływie jakiegoś czasu. Pop up'y powodują, że rozczarowani witryną użytkownicy niechętnie na nią wracają lub przechodzą do konkurencji. Warto przeanalizować, co daje większą korzyść: wpływy za kliknięcie w taką reklamę czy lojalna społeczność, korzystająca regularnie z usług lub dokonująca zakupów, a w przypadku portali czy blogów - realni czytelnicy. Internauci są także zmęczeni ankietami i sondażami, atakującymi na wejściu lub wyjściu, zabierającymi czas i przynoszącym korzyść jedynie tym osobom, które je stworzyły. 

Technologia technologią, ale pod żadnym pozorem nie wolno zapominać o znaczeniu wartościowych treści. Technika ułatwia życie, ale nie załatwi wszystkiego - bez dobrej treści nie ma możliwości usatysfakcjonowania użytkownika. 

W poniższym linku można sprawdzić, czy witryna jest przystosowana do urządzeń mobilnych: 

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

O nas

logo-footer

pozycjonowanie stron chorzówpozycjonowanie stron Myślenice

Blog stworzony przez miłośników i znawców marketingu społecznościowego, SEO i e-mail marketingu.

Często czytane

Jak stworzyć dobrą treść SEO?
Jakie są podstawowe zasady pisania tekstów na strony internetowe?
Recz o SEO copywritingu

Świeże newsy branżowe

Czym jest marketing społecznościowy?
Na czym polega marketing społecznościowy?
Jakie są zalety marketingu społecznościowego?
© Copyright Freemo.pl. All Rights Reserved.