Z ostatniej chwili

Czym jest marketing społecznościowy?

Marketing społecznościowy dotyczy budowanie więzi pomiędzy grupą ludzi, zainteresowanych konkretnymi produktami, usługami bądź wartościami niematerialnymi (na przykład kampanie społeczne promujące udzielanie pomocy bezdomnym zwierzętom, adopcję psów ze schroniska). Dobrą praktykę pokazało łódzkie schronisko, które dzięki profilowi prowadzonemu na Facebook nie dość że gromadziło ogromną liczbę fanów, to jeszcze skuteczne przeprowadziło wiele adopcji, które następowały po umieszczaniu fotografii psów i kotów z krótkim opisem zwierzaka, niejednokrotnie z prośbą o pomoc. Spowodowało to, że ludzie coraz chętniej adoptują zwierzęta ze schroniska, nawet jeśli wiek ten zwierząt nie jest najmłodszy. Młode pary, zamiast kwiatów na ślubie, proszę o karmę dla zwierząt, którą potem dostarczają do schroniska. Dzięki Facebookowi wiele zwierząt dostało szansę na nowy dom, a zakres oddziaływania był taki, że po zwierzęta przyjeżdżają ludzie przebywający na emigracji, dla których granice i procedury graniczne w przypadku przewozu zwierząt nie stanowią problemu. Profil jest prowadzony z ogromną pasją, której nie można podważyć - dlatego dla internautów jest tak wiarygodny i wpływa na ich decyzje, że przyjmą nowego mieszkańca pod dach swojego domu.

 

Facebook jest znakomitą wirtualną przestrzenią do tworzenia stałych i satysfakcjonujących relacji z klientami, ale także daje ogromne pole popisu dla hejterów, ziejących nienawiścią lub nieuzasadnioną krytyką. Uniemożliwienie komentowania wpisów poniekąd uśmierca profil, a pozostawienie go bez opieki po godzinach pracy uaktywnia właśnie tych, którzy z wykorzystaniem fałszywych profili potrafią zrujnować opinię firmie lub marce. Nie chodzi tutaj o krytykę na normalnym i ogólnie tolerowanym poziomie, na którą każda firma powinna być gotowa. Krytyka jest dobra, jeśli jest konstruktywna. Przykładem mogą być sytuacje, w których wpłatomat połyka pieniądze, a w wyniku awarii klient nie dostaje ani potwierdzenia wpłaty ani wpłacona kwota nie zostaje zaksięgowana na rachunku bankowym. Czas uznawania reklamacji jest dość długi, a ludzie bardzo często wkładają do maszyny jeśli nie wszystkie, to ostatnie pieniądze - i czekanie na zaksięgowanie ich na koncie utrudnia im życie, uniemożliwiając codzienne zakupy lub realizację przelewów za opłaty bieżące. Pomocny może być wpis na Facebook na profilu firmy obsługującej wpłatomat - przyśpiesza on czas uznawania reklamacji, a raczej skraca go do minimum. Tak samo jest przy reklamacjach w sieciach telefonii komórkowej - są bardzo trudne do przeprowadzenia przez szeregowych pracowników, czas ich rozpatrywania jest bardzo długi, zdarzają się odmowy. Natomiast Facebook załatwia sprawę błyskawicznie, na dodatek firmy przekazują przeprosiny w postaci upominku takiego jak pakiet darmowych minut. Zatem dla firm Social Media są niezwykle ważne, ponieważ pokazują ich prawdziwy wizerunek, który przyciąga społeczność realnie zainteresowaną dobrami oferowanymi przez firmę lub markę. Obecnie nie można nie być widocznym w Social Media.

O nas

logo-footer

pozycjonowanie stron chorzówpozycjonowanie stron Myślenice

Blog stworzony przez miłośników i znawców marketingu społecznościowego, SEO i e-mail marketingu.

Często czytane

Jak stworzyć dobrą treść SEO?
Jakie są podstawowe zasady pisania tekstów na strony internetowe?
Recz o SEO copywritingu

Świeże newsy branżowe

Czym jest marketing społecznościowy?
Na czym polega marketing społecznościowy?
Jakie są zalety marketingu społecznościowego?
© Copyright Freemo.pl. All Rights Reserved.