Z ostatniej chwili

Jakie są zalety e-marketingu?

Pierwsza wiadomość tekstowa została wysłana w 1971 roku przez Ray'a Tomlinson'a. Od tego czasu jest ciągle królową komunikowania się pomiędzy ludźmi, chociaż w ostatnich latach próbują ją zdetronizować portale społecznościowe. Prawie każdy użytkownik internetu ma swój prywatny adres e-mailowy, bardzo często tych adresów ma więcej. Zatem należy uznawać, że każda osoba z takim adresem jest odbiorcą e-mailingu mającego charakter zazwyczaj komercyjny. Jest to jednoznaczne z oceanem nieograniczonych możliwości, tak bardzo podkreślanego przez ekspertów od wzbogacania się w szybkim tempie - ale trzeba mieć na takowe szanse nieco poprawek: bez identyfikacji i segmentacji grupy odbiorców e-mail wcale nie musi być skuteczny. Dawniej uważano, że o sukcesie świadczy wynik 20/80 - obecnie można się cieszyć, jeśli będzie to 10/90. Wynik ten może być rezultatem zwiększenia świadomości klientów i większych opcji dokonywanych przez nich wyborów, czasem przekłada się to na możliwości finansowe. 

 

Nie należy bagatelizować znaczenia e-mail marketingu, ale też nie powinno się go wynosić ponad wszelki poziom. Jest po prostu jednym z wielu działań marketingowych, z tym że ma większe szanse dotarcia do skonkretyzowanego odbiorcy. Lata praktyki pokazały, że jest korzystnym rozwiązaniem dla wielu firm, a niektórym z nich każdą wydaną złotówkę przemienia w tysiące. Krążą opinie, że jest to jedyne działanie, które gwarantuje tak wysoki zwrot, ale większą jego zaletą jest, że jego koszty są niewysokie i nie obciążają budżetów firm, zwłaszcza jeśli decydują się na taki krok po raz pierwszy. W porównaniu z reklamą telewizyjną czy radiową - koszty są minimalne, a poza tym można zmierzyć efekty i zasięg oddziaływania. Tworzenie kampanii e-mailingowych nie wymaga specjalistycznych umiejętności - można zdecydować się na korzystanie z programów czy narzędzi firm świadczących tego typu usługi, płacić miesięczny abonament za nie (stawki mogą być uzależnione od zadeklarowanego poziomu korzystania z tych usług). 

 

Kreowanie treści e-maila powinno stawiać na prostotę zarówno pod względem tekstu, grafiki jak i formy (nie ma co nastawiać się na zaawansowane rozwiązania, gdyż może wystąpić problem z ich otwieraniem przez adresatów). Nadawcą zazwyczaj jest firma, marka lub osoba fizyczna (niekoniecznie prawdziwa). Temat wyraźnie wskazuje na to, o czym jest e-mail i w zasadzie jego dopracowanie może zadecydować czy adresaci będą chcieli sprawdzić otrzymaną zawartość. 

 

Wysłanie e-maili nawet do dużej bazy odbiorców nie jest czasochłonne - traktowane jest jako najszybsza metoda docierania do adresatów w bardzo krótkim czasie. E-mail marketing pozwala na zmierzenie efektów działań - bez problemu można dowiedzieć się kto przeczytał wiadomość, jaka była reakcja na treść (zlekceważenie lub przejście na stronę sprzedażową). Ma tę zaletę, że jest ekologiczny - w porównaniu z ulotkami nie czyni szkód w przyrodzie, a także nie zanieczyszcza przestrzeni czy krajobrazu. Owszem, może być kasowany z taką samą zaciętością jak wyrzucana jest ulotka, ale ma większe szanse na działanie klienta, gdyż czasem z czystej ciekawości kliknie w link i dokona zakupu. 

 

O nas

logo-footer

pozycjonowanie stron chorzówpozycjonowanie stron Myślenice

Blog stworzony przez miłośników i znawców marketingu społecznościowego, SEO i e-mail marketingu.

Często czytane

Jak stworzyć dobrą treść SEO?
Jakie są podstawowe zasady pisania tekstów na strony internetowe?
Recz o SEO copywritingu

Świeże newsy branżowe

Czym jest marketing społecznościowy?
Na czym polega marketing społecznościowy?
Jakie są zalety marketingu społecznościowego?
© Copyright Freemo.pl. All Rights Reserved.